Якщо чесно, на мою думку, я б перестав шукати порятунок у каві, лимоннику чи різних бустерах. Можу помилятися, але коли людина п’є каву літрами, а сил усе одно немає, то проблема, схоже, вже не в нестачі стимуляторів. Я не лікар, але мені траплялися історії, коли після тривалого стресу організм ніби переходив у режим економії енергії, і тоді кава більше посилювала тривогу та виснаження, ніж реально допомагала.
Також я б особисто не сприймав антидепресанти як якусь поразку чи слабкість. Не кажу, що їх обов’язково треба приймати, це питання між людиною і лікарем. Але якщо спеціаліст бачить депресію, а людина сама пише, що немає радості, немає сил і хочеться просто лежати та дивитися в стіну, то, можливо, варто хоча б ще раз спокійно обговорити цей варіант. Наскільки я розумію, йога, прогулянки, трави та інші м’які методи добре працюють, коли в людини ще є певний внутрішній ресурс. А коли ресурс майже вичерпаний, іноді без додаткової допомоги буває важко вибратися.
Ще я б на Вашому місці подумав про перевірку фізичного здоров’я. Дуже часто люди списують усе на нерви, а потім виявляється, що свою роль відіграють дефіцит заліза, низький феритин, вітамін D, проблеми зі щитоподібною залозою чи банальне накопичене недосипання. Я не стверджую, що причина саме в цьому, але якби давно не здавав аналізи, то почав би саме з них.
І ще одна річ, яку я сам зрозумів не одразу. Коли проблем стає занадто багато, мозок намагається вирішити їх усі одночасно. У результаті сил стає ще менше. Тому я б спробував хоча б на тиждень зосередитися на чомусь одному: або на пошуку роботи для чоловіка, або на ситуації в школі, або ще на якомусь одному важливому питанні. Не все одразу. По одній проблемі за раз.